Kaos

Vi har haft ett par dagar i kaos och det kommer nog inte gå över riktigt än. Trodde det skulle gå smidigt att ta över 1:a hand och allt det där men nej, det blev krångligare än vi förväntat oss. Igår var jag tvungen att ta kontakt med en jurist, vilket jag aldrig tidigare varit i behov att göra. Ett brev är skickat och inom 14 dagar så får vi se om vi ska fortsätta vidare med detta eller om vi kan lämna det bakom oss.
***
Just nu sitter jag i alla fall och skriver lite på vår projektrapport, dricker kaffe och väntar på att fastighetsskötare och rörmokare ska komma och fixa duschen, äntligen. Förra hyresgästen tog bara ut badkaret och gjorde inget mer... Och inte nog med det, dem lämnade badkaret, som är deras privata, i vårat förråd! Blir så trött på människor och speciellt människor som står och ljuger mig rätt upp i ansiktet, vuxna människor!? Fattar inte hur man kan behandla folk på det viset. Ja en massa skit har hänt det senaste och nu vill vi bara ha det överstökat och hoppas att vi ska slippa gå vidare med det till domstol utan att det löser sig ändå. Idag kommer brevet fram så vi får se vad som händer..
***
Haha kände hur irritationen steg när jag började skriva om detta så jag avslutar istället med att säga att jag längtar så tills i morgon för då kommer det fint besök och nästa helg är det äntligen dags för min mamma att gifta sig, det tog bara lite mer än 20 år men nu är det dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback