Cirkeln

Jag har hittat ett nytt men väldigt omväntat intresse, böcker. Tidigare har jag inte alls gillat att läsa överhuvudtager med nu är det något jag gör varje dag! Har förvånat migf själv flera gånger med att vilja gå in i bokhandekn och titta på böcker, har aldrigt hänt tidigare! Så jag tänkte börja dela med mig lite av vad det är jag läser och vad jag tycker om det.

* * *

För ett tag sedan läste jag Cirkeln skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren och jag kan knappt vänta tills den efterföljande boken Eld kommer ut i pocket så att jag kan läsa den.

* * *

Cirkeln är en spännande och välskriven bok, jag kunde knapt slita mig från den. Den handlar om en skola och allt som har med skollivet och tonårslivet att göra, kompisar, utanförskap och förändringar. Sex tonårstjejer i den lilla staden Engelsfors förs mystiskt samman i den gamla folkparken, dem vet varken hur dem kom dit eller varför och har inget gemensamt med varandra. Dem får veta att dem bara överlever om dem kämpar tillsammans, alla behövs. Efter det första mötet med varandra så har dem en spännande och otäck tid framför sig. Boken är väldigt spännande och det går knappt att lägga den ifrån sig.

Jag läste och läste men ville inte att den skulle ta slut.

* * *

Nu är det bara till att vänta på att den andra boken i Engelsforstrilogin ska komma ut i pocket

så jag kan fortsätta att följa tonårstjejernas resa!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback