Mörker

Har inte blivit så mycket bloggande på det senaste. Sist va visst om derbyt i Ängelholm och imorgon är det dags igen fast i Malmö. 

Igår var en dag som skulle ge många glädje. Va många som hade väntat på premiären i allsvenskan men så blev det inte. Det va en mörk söndag. Onödigt våld och hat. Helt oförståeligt. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan slå ihjäl en människa för att han håller på fel lag. Jag hoppas innerligt att det blir ett slut på detta onödiga våld i idrottsammanhang. Finns inte mycket jag kan göra för det som hände igår. En bukett rosor på platsen där det hemska hände var vad jag kunde bidra med idag iaf för att visa mitt stöd och respekt. Det va många halsdukar, ljus och blommor där imorse när jag va där men nu ikväll, så otroligt många fler. Så fint att se. Följde manifestationen på nätet ikväll. Så många på plats, det berör! Så nu är det dags att sluta hata. Det Räcker Nu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback